Konsten att vara en riktig nörd

Jag är besatt, jag drömmer på nätterna om flaggor som måste fångas; capture Alpha, capture Bravo, capture Charlie. Jag drömmer om hur jag smyger omkring, i skog och mark och dunkla rum. Tyst som en mus. Jag får syn på någonting i ögonvrån, någonting som rör sig. Jag lägger mig blixtsnabbt ner, för att ge mig själv en så liten träffyta som möjligt. Jag riktar pipan åt rörelsens håll och siktar in, där är han, han som är målet bakom den lilla röda punkten. Jag tar ett andetag och trycker in avtryckaren. Jag missar och har nu naturligtvis blivit upptäckt, han är snabb, kulorna viner runt mitt huvud, centimeter ifrån, kanske till och med millimeter. Jag tar det lugnt, får inte bli stressad, låter siktet följsamt och mjukt följa de vilseledande rörelserna som han gör för att göra det så svårt som möjligt att träffa. Låter fingret åter igen trycka ner avtryckaren. Rattatattataa, pang pang, DOWN och ännu ett kill till min statistik.
.
Egentligen är jag ganska sorglig. Jag är 21 år och har funnit tv-spelandet som en ny passion i livet. Smågrabbarna jag onlinespelar mot tycker tydligen att det är häftigt med en brud som lirar Call of Duty, bara det säger mycket. Jag känner att jag måste måla naglarna och sippa på ett glas rödvin samtidigt som jag världsvant spekulerar om viktiga händelser i världen, allt för att återvinna lite mogen kvinnlighet.
.
I´m the new Mason. Cover me, I´m reloading.
(Ursprunglig bildkälla)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahaha! Jag blir nästan lite rädd för dig!

2011-02-04 @ 23:49:41
URL: http://thirtydirtybirds.blogg.se/
Postat av: Linn

Bæsta bilden!

2011-02-06 @ 14:04:45
Postat av: melinda

fin bild ;)

2011-02-22 @ 10:26:42
URL: http://fckingcrazy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0