Cinderella

På lördag ska jag gå på vinterbal med min fina kadett, på Karlbergs slott.
Jag gick inte på min studentbal av den anledningen att jag helt enkelt inte hade lust och då kändes det vettigare att lägga de där tusenlapparna på något viktigare.
Men nu är det alltså dags även för mig att leka lite cinderella och faktiskt känns det här mycket mer speciellt än att vara en i mängden av alla supsugna studenter. Inte för att blivande officerarna är dem som spottar i glaset heller direkt, det ryktas om efterfest till klockan sju på morgonen, om jag och Jens orkar hålla ut så länge är upp till bevis, vi brukar gå och lägga oss vid tio senast elva annars, det är lite pensionärsvarning men är man trött så är man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0