Like stealing from a child

Jag är en tjuv, en simpel en också. Utan att det egentligen var meningen.
Jag gick på stan tidigare idag och som vanligt befann jag mig i min egna värld. En kille ropar någonting, sträcker fram en tidning åt mig, jag tänker inte, bara tackar och tar emot. Han ser konstigt på mig men jag funderar inte mer på saken utan fortsätter bara att gå. Efter ett tag tittar jag ner på fyndet i min hand. Dagens DN, med ett pris på 20 riksdaler. Skammen av att ha missuppfattat DN som en gratistidning och att jag tjuvat mitt framför näsan på den stackars killen som förmodligen tyckte att jag var det största puckot världen skådat, gjorde att jag bara fortsatte att gå, utan att se mig om. Jag har dåligt samvete, han kanske fortfarande står där ute i kylan och väntar på sin tjuga, jag kanske har berövat hans levebröd för dagen. Jag är en hemsk människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0