See you later alligator

Idag bär det av till de Norrländska vyerna. Hem till Plupp-N.
Det ska bli spännande. Jovisst!

Men först blir det gymmet en sväng och sen packa.
Jag är inte speciellt duktig på att packa. Det slutar alltid med att jag har alldeles för mycket grejer med mig, ungefär i den mängd så att det krävs en gaffeltruck för att frakta. Saken är den att jag knappt använder hälften av alla dessa prylar som jag kånkar med mig, det är bara att det känns tryggt att ha med sig, ifall att någonting oväntat skulle hända. Jag skulle kunna tappa ena skon i sjön och då kan det vara bra att ha med en extra. Och strumpbyxor blir det väldigt lätt maskor i av någon anledning, det har jag ju fått erfara. Därför att det bäst att inte bara ha med ett par i reserv, utan fem!
Och även om jag planerar i överflöd så lyckas jag ändå alltid glömma nånting viktigt. Typ tandborsten, det är viktigt! Man vill ju inte lukta schimpans i munnen en hel helg liksom.
Men nu ska jag verkligen försöka vara en smart packare, jag ska skriva en lista till och med. Väldigt seriös så där.

Idag är det löning by the way. KA TJING!
Dock har mitt ekonomiska sinne mognat på senare tid (eller ja, i alla fall från och med förra månaden när jag insåg att jag måste bli bättre på att hålla i peningarna) så nu blir det snålt med shoppingen. Bara det absolut nödvändigaste, inga impulsköp. OKEY?! Jag måste mentalt peppa mig själv hela tiden, jag gillar att handla och då hugger det i hjärtat att med en trånande blick gå och förälska sig de där opraktiska med ack så snygga skorna som skriker efter mig och min plånbok. Men nej, det gäller att vara stenhård, trots min olyckliga kärlek.

Men nu kilar jag, vi höres förmodligen.

Kommentarer
Postat av: Leia ♥ - det lilla extra

Man vill alltid ha med mer än vad man får plats med i väskan. :P

2009-10-26 @ 15:23:47
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0