Box´n fun

Idag har jag torkat kattspyor. Det var lika mysigt som det låter..
Det jag inte förstår är varför djur alltid har en tendens att spy på tygbeklädda ytor?!
Mattor, filtar, kuddar. Varför inte bara uträtta sina behov på golvet så att det åtminstone blir lättare att ta reda på snusket.


Det är alltså så här ett riktigt spymonster ser ut.
Söt och rar på utsidan, men på insidan döljer sig både det ena och det andra, slemmiga hårbollar bland annat!

I övrigt har jag ridit. På min häst så få inga idéer!
Mitt i snöstormen gav vi oss iväg. Det var också riktigt mysigt. NOT!
Jag hatar snö.
När den ligger fint på backen som ett vitt och gosigt täcke, då kan jag erkänna att det är lite fint.
Men när det bara är ett stort eländigt hav av sörja och slask, då är fanimej inte fint. Då är det bara äckelpäckel!
USCH!
Jag vet att det kommer vara slaskigt imorgon. Grått, tråkigt och molnigt. En äkta novemberdag. Det vet jag, för jag är synsk.

Kvällen ägnades åt boxning ilag med R. Det var hur kul som helst, och även äckligt jobbigt.
Ett tag hatade jag gruppledaren, ville bara stoppa in boxningshandsken och täppa igen den där ettriga munnen som tjatade om "10% mer hit och 10% mer dit, 20 till nu bara, kom igen!!!".
Jag höll på att dö, avlida på plats.
Men det var värt det, som med all träning. Det är inte alltid roligt att utföra den, men belöningen man får efteråt går inte att rycka på axlarna åt. Det är jäkligt skönt att träna. Förstår inte varför inte alla gör det.

Nu ska jag fortsätta att ägna mig åt mitt naturgodis och mitt röda thé, så det så.
Imorgon väntar jobb, underbart :)


Kommentarer
Postat av: Linnea

HATAR verkligen katter ibland.

2009-11-06 @ 02:41:41
URL: http://emmalinneaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0