Det hänger på snoret

Jag hatar den här årstiden, och då bör jag tillägga att hata är ett väldigt starkt ord.
Man blir kall, man blir blöt, man blir blek, man blir trött, de negativa aspekterna är många.
Men det värsta av allt är ändå allt snor som produceras i kylan! SCHHHLURP säger det och så har man en lång dallrig snortråd i näsan som hotar att komma ut och blotta sig för omvärlden.

Det som nästan är aningen värre än snoret i sig är när folk snortar snor, det vill säga drar in fanskapet igen för att hindra bägaren från att rinna över. Jag får rysningar av ljudet och vill helst bara skrika vett i människan och erbjuda en näsduk. SNYT ER FÖR FAN!
Själv passar jag på att fräsa ut en riktig rackabajsare så fort tillfälle ges, jag vill inte utsätta andra för "dra-in-snor-irritationsmomentet". Ibland finns inget papper till hands, då är det svårt att snyta sig, man vill ju helst inte uträtta sina behov i tröjärmen. Då blir till och med jag tvungen att snorta, men jag drar mig in i det sista, det ska hänga ut på nästippen innan det är dags. Typ.

Till er som är lika snoriga som mig kan jag rekomendra Lambi, mjukt som en babyrumpa.
Och nu har jag plitat ner ett helt inlägg bestående av snor, så nu kan jag krypa till kojs och känna mig som en nöjd kvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0