Det är Robin Hood jag vill ha!

Varje dag lär man sig någonting nytt.
Idag har jag lärt mig att lutfisk inte är gott, man ska inte äta för mycket julmat, Kalle Anka är verkligen tråkigt efter att man redan sett det 19 gånger innan, glögg är beroendeframkallande, det är fortfarande lika kul att öppna julklappar som när man var en liten parvel, man ska ta det försiktigt när man kör bil i isiga kurvor, en farmor som är 100 år kan lätt bli lite virrig, min mosters selleripaj är gudomlig, Lars Winnerbäck är rätt bra, ett telefonsamtal på några få minuter kan glädja otroligt mycket, livet är kort och varje sekund borde uppskattas.
Det var inte så få grejer det inte, nej nej. Dagen har gjort mig väldigt världsvan och vis.

För många handlar julen om att hinna med så mycket som möjligt, laga den perfekta maten, ge bort de bästa julklapparna, stressa stressa stressa.
Sätt er ner, andas, tyck om människorna runt omkring er, och om ni inte har några så tyck åtminstone om er själva, för det är det julen handlar om, kärlek. Bara det och inget annat.

Jag är så glad att jag har så många personer som står mig varmt om hjärtat.
Ni betyder mycket för mig, er kärlek är den bästa julklapp jag någonsin kan få.
Tack och god jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0